Tuto funkci vykonává: Mgr. Yvonne Lovászová
Kontakt: 596 965 640, 725 059 624, e-mail: yvonne.lovaszova@zsukrajinska.cz
Konzultační hodiny: Pondělí 14:00 – 15:30 Po vzájemné dohodě je možný i jiný termín konzultace s rodiči a žáky.
- VP nabízí, do jeho pracovní náplně patří například tyto činnosti:
- Vede přehled integrovaných žáků, podílí se na zpracování potřebné dokumentace.
- Koordinuje poskytování poradenských služeb, informuje o činnosti zařízení výchovného poradenství a diagnostických ústavů.
- Spolupracuje s pedagogickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, se středisky výchovné péče.
- Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a rizikovým chováním.
- Organizuje individuální porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů žáků.
- Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole.
- Sleduje projevy zneužívání návykových látek a ostatní patologické jevy (patologické hráčství, šikanování, vandalismus, brutalita, rasismus, kriminalita,…) a navrhuje nápravná opatření.
- Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR.
- Poskytuje poradenskou činnost pro rodiče a žáky při volbě povolání.
- Zjišťuje zájem žáků o studium ve středních školách, spolupracuje s třídními učiteli.
- Eviduje nabídku studia ve středních školách a další informace významné pro volbu dalšího studia, zajišťuje styk se zástupci středních škol, spolupracuje s úřadem práce.
- Poskytuje rodičům a žákům informace při odvolacím řízení.
- Zpracovává přehled o úspěšnosti žáků v přijímacím řízení.
- Účastní se jednání výchovné komise. Výchovná komise je poradní orgán ředitele školy. Na jednání výchovné komise se zvou rodiče problémových žáků, u kterých přes udělená výchovná opatření nedošlo ke zlepšení, a problémoví rodiče. Výchovná komise je obvykle posledním pokusem školy řešit potíže s žáky nebo rodiči, než se obrátí na další orgány (sociální odbor, policii,…). Z jednání výchovné komise se pořizuje zápis, který rodiče podepisují. Slouží jako doklad o jednání s rodiči. Obrátí-li se škola o pomoc na sociální odbor, je zpravidla požadován doklad, jakým způsobem byli rodiče informováni ze strany školy.